FeliciaLansman

Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Veckan

Av Felicia Lansman - 22 maj 2014 22:49

Jag har inte kunnat blogga på hela veckan för är mitt uppe i flytten med pappa och hans tjej och hennes barn. Va ledig idag för vi hade dagsverke (man jobbar i 6 timmar med vad man vill och ska få ihop 200 kr st och pengarna går till skolorna i Indien). Men jag ska vara barn vakt med Tilla åt mina 2 kusiner (Maja 3 år och Stella 5 år) fredag till lördag. När jag och Arvid satt på bussen såg vi en väg och började prata och tänka på den så Arvid började klicka stanna typ 5 gånger fast vi inte skulle av där. Igår badade alla tjejer i klassen på en strand och det va skit mysigt eftersom vi bara är 7 tjejer men felicia va inte hemma så hon va inte med. Vi ska vara lediga imorgon och hämta dom på dagis, hämta sakerna och sen åka hem hit och sova här till lördag. Lite mer än 6 timmar. Igår till idag sov jag hos Andrea för ingen av oss jobbade idag båda ska göra det imorgon. Imorse ringde Arvid oss kl 7.00 och då blev vi skit sura för vi ville ha sov morgon så han kom till oss 11.15 medans vi gjorde oss i ordning. Först åkte vi och mötte Tilla, sen till centrum och mötte några andra, några åt subway, resten åt Sibylla, vi gick i några affärer, åkte hem till Andrea och badade för hon har em. egen brygga för hon har sjö tomt, åkte till en annan strand där vi badade och solade, åkte till centrum, gick med hundarna till en strand så att dom också fick bada, åt köttbullar och potatismos, åkte till lägenheten och åt glass, pratade med Tilla i 40 min i mobilen och nu bloggar jag och lyssnar på musik. Andrea gjorde illa båda sina knän: första gången ramlade hon ner med ena benet bland vassen och båtarna och började blöda och andra gången sprang hon i en gräs backe och ramlade och rullade bland brännässlor och började blöda. Vi har sprungit till alla bussar idag: först hos Andrea såg vi att bussen precis hade stannat så vi sprang och hann, vid centeum missade vi den, när vi va på Lindex nedan för rulltrappan kollade Andrea på klockan och såg att bussen skulle åka om 2 minuter så vi sprang upp för rulltrappan och ut och hann och sen när vi hade badat så gick vi på en äng när vi såg att bussen precis hade stannat så vi sprang all vi kunde medans Tilla hade 1 sko och alla hade blöta bad kläder men vi hann. När vi gick på sa chauffören -Tjejer jag såg att ni sprang jag hade väntat på er. -okej, Tack sa Andrea jätte anfot. Orkar typ inte springa mer. Det har varit jätte fint väder alla dagar, typ 24 grader hela tiden över allt. Hoppas det fortsätter hela sommaren bara lite varmare i luften och i vattnet, Tack! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Lansman - 28 september 2014 14:50

Hej! Den här veckan har det varit väldigt mycket i skolan så har inte hunnit blogga. Vi har haft No prov, skolfoto, (Det handlar inte om skolan men Jojo har fyllt år), jag och några kompisar ska på ett uppdrag (kommer mer info senare) och lite allmän...

Av Felicia Lansman - 26 juli 2014 11:33

Jag kommer ta en paus för jag har fått taskiga kommenterar så även fast jag inte bryr mig så orkar jag inte blogga på ett tag. Vet inte hur länge eller när jag kommer börja igen. Kommer säkert nått inlägg så där ibland. Kanske ska börja med youtube s...

Av Felicia Lansman - 1 juli 2014 16:24

Vi håller på att flytta med mamma som jag har skrivit några gånger. Flyt bilen med sängarna och soffan åker på lördag. Men vi är hos pappa den här och nästa vecka sen är vi hos mamma i 2 veckor. På söndag åker vi bort i 1 vecka, till en ö där vi ska ...

Av Felicia Lansman - 19 juni 2014 22:56

Imorgon är det midsommar och det ar bara gått 1 vecka av sommarlovet och det ska redan börja bli mörkt igen. Varför går sommaren så fort och sen så långtid att få tillbaka? Sommaren är det bästa på året men typ det kortaste också.   Nån dag måste...

:)

Av Felicia Lansman - 14 juni 2014 20:26

Kom hem igår kl 22.00 från studenten och nu ska vi kolla på film med hallon smoothie och naturgodis. Ha en bra lördag! ...

Presentation


Felicia Lansman
Blogger in Sweden
Video on Vine och Videofyme:Felicia Lansman
Twitter: Felicia Lansman
Mail: Felicia.lansman@hotmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Hur mycket gillar du min blogg?
 1%
 5%
 10%
 15%
 20%
 30%
 40%
 50%
 60%
 70%
 80%
 90%
 99%
 100%

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards